Malper/Anasayfa

M.Nureddin Yekta'nin sayfasina hoş geldiniz!..

 

Îslam'da ırk sorunu ve Kürdler

İslam cihanşumul bir dindir, Allah ırk için deĝil islam için mücadele edin diyor, siz neden Kurdistan diyorsunuz?!.

Madem islam cihanşumul bir dindir sizin devletinizin adı neden islam devleti degil? Türkiye'dir, Arabistan'dır v.s.

Anayasanız neden Kuran deĝil? Aksine anayasadan herhangi bir maddeyi islam kanununa göre uyarlamak suçtur ve anayasayı deĝiştirme girişiminden büyük bir ceza alır.

Hem islamın cihanşümulluĝu size hak bize inkarı vermiyor. Kuran size verdiĝi hakkın aynısını bize de veriyor.

İslamın cihanşümulluĝu "Ümmetin ortak bir Halife etrafında birleşmesi" demektir. Bütün ümmetin "konfederal bir sistemle birliĝi" demektir.

Bütün müminlerin araplar, farslar veya türklerin boyunduruĝu altında kalması demek deĝildir.

Hem bana göre: "İslam Birliĝi ya da Ümmet devleti, gönüllü müslüman ülkelerin beraberliĝinden" oluşur. Yani her ırk kendi devletini kurar, kendi meclisini oluşturur, sonra merkezi meclisi oluştururlar.Yani konfederal bir sistem. Merkezi idare bir ırktan deĝil bütün ırklardan eşit üyelerden oluşan bir meclistir ve Halifeyi seçer. Adalet budur. Yoksa araplara 22 devlet caiz 23.cüsü farz, türklere 3-4 devlet caiz, 60 binlik Kıbrısa devlet farz ama 50 milyon kürdün ismi bile yasak!
Bu nasıl bir islam?

Radikal kürd gençlerini Çeçenistan'a  Afganistan'a Filistin'e gönderip yokettiler.

Oysa kürd önce kendi nefsine yapılan zülmü görmeliydi, önce kendine dua etmeliydi, önce kendini özgürleştirmeliydi, önce kendi topraklarında kendisi idareci olmalıydı, daha sonra başkasına devlet kurmalıydı.

Kuran ilk önce kendi nefsinden daha sonra da en yakın akrabalarından başlayıp onları kurtarmayı emrediyor!

"Ey iman edenler nefsinizi ve ehlinizi ateşten koruyun." Maide/105

Hakeza hak davayı anlatırken de önce en yakın akraba, aşiret ve kavminden başlaman lazım.

(Evvela) "En yakın aşiretini uyar." Tahrim/6

Yani önce sen, sonra ailen, sonra en yakın aşiretin, milletin, sonra bu çerçeve genişliyor ve tüm insanları içine alıyor.

İşte ayet "De ki: Ey İnsanlar! Ben sizin heppinize Allah'ın Resulüyüm." Araf/158.

Ayrıca Hz. Muhammed'den önce gelen bütün peygamberler kendi kavmine gelmişti. Bu demektirki kişi önce kendi kavminden başlamalı, önce kavmine hakkı doĝruyu anlatmalı, önce kavmini kurtarmalı daha sonra komşu kavimlerden başlayarak halkayı büyütmeli.

Bütün Peygamberlerin hitabı “Ya kavmi” ey Kavmim  şeklindeydi. Her Peygamber kendi halkına göderiliyordu. (Allah'ın emirlerini) "onlara iyice açıklasın diye her peygamberi yalnız kendi kavminin diliyle gönderdik." İbrahim/4

İslam halkası Hz. Muhammed'den sonra büyüdü. Bir hadisinde şöyle buyurur. "Her peygamber kendi kavmine gönderildi ama ben bütün insanlıĝa gönderildim."

Kendini kavmini unutup başka kavimlerin felahı için uĝraşanlardan daha aptalı bulunamaz.

İmam Şafii başkasına vaaz edip kendi nefsinde uygulamıyan-lar için şöyle der. "Kendi nefsini unutup başkasına vaaz edenler, kendi elbiseleri kir pas içinde kalıp başkalarının elbiselerini temizliyen temizlikçiler gibidirler."

Haksızlıĝa karşı mücadele ederken de en yakın munkir kafirlerden başlamak gerekiyor. Bunu da yine br ayetle açıklayalım:

“Ey iman edenler Önce size yakın (çevrenizdeki) olan kafirlerden (munkirlerden)  başlayarak savaşın. “ Tevbe/123

Kendi ırkının adı ve dili yasak olduĝu halde başkalarına devlet kurmaya çalışan kürdlerden daha aptal bir kavim yoktur dünyada!

Aynı oyun sosyalistler içinde oynandı, ama kürd sosyalisti kürd müslümanından daha evvel oyunu farketti.


İsrail'e karşı savaşmak için Filistin'e gidiyorlardı. Onlardan biri birgün bana misafir olmuştu. Bana Filistinle ilgili bir anısını şöyle anlatmıştı.

Birgün bir gurup filistinci savaşçı esir düştük. Bizi üçer beşer guruplara ayırıp götürdüler. Bizim gurup üç kişiydik.

Bizi, omuzunda 3 yıldız olan birinin huzuruna götürdüler. Adam bir masada oturmuş eli masada olan tabancasının üstündeydi. Bizi iyice süzdükten sonra önce araba sordu.

- Kimsin sen?
- Ben arabım dedi.
O subay tabancasını kaldırdı, tek el ateş etti alnının ortasından vurdu, arap yere düştü. Askerlere alın bu leşi atın dedi.

Sonra bana ve yanımdaki türk arkadaşa baktı ve ona da sordu.

- Kimsin sen?
- Türküm!
O subay tabancasını kaldırdı tek el ateş etti alnının ortasından vurdu, arkadaş yere düştü. Askerlere alın bu leşi atın dedi.

Sonra bana döndü ve aramızda şöyle bir konuşma geçti.

O - Kimsin sen?
B - Ben kürdüm dedim

O - Eeee hoş geldin hayrola ne işin var burda?
B - Savaşa geldim

O - Niçin?
B - Filistin için!

O - Filistinden sana ne? Müslüman mısın?
B - Hayır ben koministim ama siz filistinlilere zülüm ediyorsunuz. Biz zülme karşıyız.

O - İyi de oĝlum siz kürdlerden daha mazlum daha gariban bir millet yokki
B - Yo hayır biz mazlum deĝiliz, ne olmuş bize?

Adam güldü ve bana

O - Peki senin vatanının adı nedir?
B - Kurdistan

O - Nerde?
Önce biraz düşündüm sonra dedimki
B- Şu an beşe parçalanmış, baĝımsız bir devletimiz yok

O - Nerde o parçalar?
B - Kurdistana sor vardı Lenin zamanında sonra Stalin döneminde Azerilere peşkeş çekildi. Sonra İran, İrak, Türkiye, Suriye var. Bu dört devlet tarafından böldüler coĝrafyamızı.

O - Hımmm.. Suriye ve Irak arap deĝil mi?
B - Evet

O - Peki Filistin arap deĝil mi?
B - Evet

O - Arapların birçok devleti var, ve bu araplardan ikisi sizin topraklarınızı kendi aralarında paylaşmışlar. Ve sen onlardan topraĝını almak için deĝil, gelmiş araplar için başka bir devlet kurmak için bizimle savaşıyorsun. Neden Irak ve Suriye ile savaşmıyor kendi topraĝını özgürleştirmiyorsun, neden kendine devlet kurmuyorsun da araplara devlet kuruyorsun? Hani müslüman olsan dini duyguların kabarmış derdim, kaldıkı müslüman da deĝilsin, ne işin var burda?

Adamın o sözünden sonra sustum, çünkü o konuşurken ben düşünüyor ona hak veriyordum

O - Niye sustun?
B - Düşünüyorum da haklısınız galiba. Biz kürdlerin beynini çalmışlar. Sadece ben deĝilimki binlerce kürdün beyni bu şekilde yıkanmış. Ama artık bir işe yaramaz.

O - Sen korktun mu yoksa gerçekten mi anladın?.
B - Yok korkmadım, korksaydım burda olmazdım.

O - Peki o zaman seni salıverelim yine kampa geri dön.
B - Yo hayır ben artık kampa gitmem, araplara uşaklık yapmam, onlar için savaşmam.

O - Peki ne düşünüyorsun?
B - Bilmiyorum, pasaportum ve  cüzdanım yok, bir süre burda kalmama izin verin, kendimi bir başka ülkeye atıncaya kadar.

Döndü askerlere "falanı çaĝırın" dedi.

Çaĝırdılar adam geldi. "Bu şahış bizim misafirimizdir, onu aĝırlayın, harçlık verin, ona bir pasaport çıkarın istediĝi devlete gitsin" dedi.

Adam aldı beni götürdü misafir ettiler, bir hafta içinde pasaport çıkarıp beni Avrupa'ya yolladılar.

* * *

Ben bu kitabı yazarken arap basınında çıkan bir habere göre Filistin Baĝdat elçisi Ahmed Akl (Aql) diyorki: "Yalnız arapların devlet kurma hakkı vardır. Kürdler Irak'ta bir karış toprak üzerinde bile devlet kurma hakkına sahip deĝiller. Biz Kurdistan referandumuna hayır diyoruz. Filistinlilerin on bin yıllık tarihi vardır, kürdlerin ise tarihi yoktur!" diyordu.

* * * * *

 

Malper/Anasayfa